Przednie TUZY - MTZ Belarus

Przednie TUZY

Sierpień 1, 2018

Fabryczne przednie TUZ-y do Belarusów, w myśl „nie wiem, nie widziałem, ale jak fabryczny to pewnie drogi”, nigdy tak na dobrą sprawę nie zagościły na stałe na polskim rynku. Najczęściej spotykane były przy modelach 320 i 422 i 921. Natomiast najbardziej popularne modele takie jak 820 / 952 / 1025 czy 1221 czekały na taką możliwość. Dlaczego?

Przedni TUZ daje większą uniwersalność traktorowi, szersze możliwości. Od tej pory ciągnik z przednim TUZ-em może być wykorzystywany nie tylko optymalnie ale bardziej efektywnie i ekonomicznie.

Przede wszystkim posłuży do zawieszenia balastu, pługów odśnieżnych, siewników czy innych maszyn np. kosiarek (potrzebny WOM, chyba że kosiarka napędzana hydraulicznie).

Od ubiegłego roku (2017) wprowadziliśmy możliwość zakupu przednich TUZ-ów przeznaczonych do sprzedawanych ciągników.

Wszystkie (0,5T, 1T, 2T i 3,5T) są konstrukcyjnie dopasowane tak aby były moce, solidne i wytrzymałe jak ciągniki MTZ Belarus. Niewątpliwie pomaga w tym rama ciągnika która jest wykorzystywana przy mocowaniu TUZ-a. Ciągnik uzyskuje jeszcze większą sztywność. W innych markach traktorów nie mających tak prostej ramy produkcja i montaż jest trudniejszy i przez to kosztowniejszy.

Przedni TUZ to nie tylko wspomniana rama, ramiona z końcówkami hakowymi, cylindry dwustronnego działania i przewody… Najważniejsze jest spasowanie i  kompatybilność konstrukcji z udźwigiem (cylindry są polskiego producenta) i przeznaczeniem – wszystko tak obliczone, żeby obciążenia były bliskie maksymalnym, praca nie powodowała możliwości uszkodzenia traktora, nie ograniczała parametrów np. prześwitu, skrętu kół itd.

Przy traktorach z dodatkowo zamontowanymi ładowaczami czołowymi ważne jest, żeby ramiona TUZ-a można było łatwo zdemontować – żeby nie utrudniały pracy lub nie narażały na uszkodzenie innych agregowanych maszyn. W przypadku TUZA do Belarusów ramiona nie są odpinane, tylko składane do pozycji transportowej. Demontaż będzie niepotrzebny, choć wszystko zależy od modelu zamontowanego ładowacza.

Każdy TUZ zawiera „system pływający” usprawnia użytkowanie z pługami czy agregatami. Powoduje niezależną płynną pracę narzędzia, samoczynne układanie się pod swoim ciężarem do podłoża.

Umożliwiamy zamówienie traktora z zamontowanym już TUZ-em, bądź wysyłkę samego TUZ-a i odbiór poprzez sieć Dealerską.

Sam montaż jest prosty i ogranicza się do kilku punktów instrukcji obsługi. W zestawie znajdują się wszystkie śruby, nakrętki, przewody hydrauliczne o odpowiedniej długości. Wszystko po to żeby docenić konstrukcję, poznać możliwości i przy okazji oszczędzić nawet kilkaset złotych (importer nie będzie naliczał kosztów montażu przy zamówieniu ciągnika).

Zadbaliśmy również o estetykę wykonania. Bardziej wymagający użytkownik może liczyć na malowanie proszkowe w opcji.

Możliwe jest doposażenie w amortyzację (hydro-akumulator) która, przez redukcję drgań wywołanych przez zawieszone narzędzie, wydłuża żywotność konstrukcji.

Kliknij tutaj